Nem indul be az autó? Akkumulátor gond lehet? A megoldás a bikázás!
Akinek van autója vagy Kresz vizsgája az tudja, hogy mi is az a bikázás. Röviden: hírtelen áramot adunk a lemerült aksinak, hogy beinduljon az autó. Itt véget is érhetne a cikk mert röviden és tömören ennyi. Azonban lehet érdemes lenne még leírni, hogy miért merül le egy akkumulátor, mi lehet még az oka, hogy nem indul stb..

Első körben a hideg, a tél, az ami az akkumulátor nagy ellensége:

A nagy városokban jellemző, hogy az autót nem fűtött garázsban tároljuk, hanem az úton. Ez csak egy nagy általánosítás mert akinek van rá anyagi háttere az nyilván megoldja, de nem ez a jellemző. A hideg az úgy jó, nem lehet kikerülni vagy megállítani. Ilyenkor érdemes nézni az időjárás jelentést és felkészülni a hidegekre, mert lehet.
  • Téligumi:
    Első körben a legfontosabb a téligumi felrakása, mert a féktávolság nagyon megnőhet a havas jeges úton. Ez nem befolyásolja az akkumulátort de mégis olyan fontos dolog, hogy meg kell említeni ahol csak lehet.
  • Folyadékok:
    Van téli és van nyári pl: hűtőfolyadék, szélvédőmosó stb. Ezeket cserélni kell a hideg időben. Pont.
  • Akkumulátor mérése:
    Most ha feltennénk 10 random embernek a kérdést, hogy „Mikor méretted be utoljára az akkumulátort?” szerintünk 10-ből 9 vagy 10 azt mondaná, hogy soha. Egy autónak a szíve az akkumulátor ezt mindenki tudja mert nélküle nem megyünk sehová. Az öregebb autóknál az aksi teljesítménye a korral is csökken, nem beszélve arról, hogy hideg is jócskán befolyásolja a teljesítményét.
  • Lássunk egy esetet:
    Adott egy 2005-ös Seat Altea. Akkumulátort soha sem cseréltek még benne, illetve sosem volt még bemérve. Jön egy -10 fokos idő, az autó kint áll az udvaron egésze este. Mi lehet ennek a végeredménye másnap reggel amikor munkába kellene menni? Az, hogy az az autó nagy eséllyel nem fog menni soha, mert nem fog indulni.
Ez elkerülhető akkor be figyelünk az akkumulátorra, feltöltjük, kezeljük stb..

Arra oda kell figyelni, ha töltjük az akkumulátort, hogy olyan töltővel tegyük ami nem tudja túltölteni. Manapság ilyet már 5.000ft-ért is tudunk venni. Automatikusan felismeri az aksit és még ápoló üzemmódok is vannak bennük.

Mit tegyünk ha nem indul be reggel aza utó?

Összesen 4 lehetőségünk van:
  • 1: Bikázás:
    Így a 20-as évekre már elérhetőek nagyon sok féle bikázó eszközök. Köztük okos bikázó, akis bikázó, nagy teljesítményű bikázó, kisebb bikázó stb.. Ezek olyan kis akkumulátorok amiket mi magunk be tudunk tölteni és rákötve az aksira be tudja indítani az autót pár alkalommal. Úgy kell elképzelni mint egy nagyon nagy powerbankot kábelekkel. Zsebbikának is szokták nevezni. Ilyen gyors módszer még a kábeles bikázás. Amikor egy másik autó akisát kötjük össze 1 beindítás alkalmával.
  • 2: Akkumulátor töltése:
    Ez egy hosszabb folyamat és egy töltőre is szükségünk lesz. Ha nem sietünk sehová akkor ezt tanácsoljuk mindenkinek. Sőt így fagyok előtt érdemes pár alkalommal teljesen feltölteni és kezelni az aksikat. Ezzel is csökken annak az esélye, hogy nem indul.
    Az ilyen töltők már olcsón beszerezhetők, nem kell szaktudás sem a használatukhoz. A használati utasítás alapján könnyen használhatók.
  • 3: Új akkumulátor vásárlása:
    Ehhez nem igazán szükséges sokat hozzáfűzni. Az autónak megfelelő aksi vásárlása után, könnyen berakjuk az autóba és már kész is. Azonban azt érdemes megemlíteni, hogy lutri az akkumulátor vásárlás. Mint mindenből érdemes ebből is a minőséget vásárolni, mert nem mind1, hogy 1 évig lesz jó vagy 10. Nem mind1, hogy évente 1-2 alkalommal kell autómentőt hívni vagy 0.
  • 4: Betolás:
    Régi falusi módszer a járműnek a betolása. Ilyenkor sok erős ember elkezdi tolni az autót gyorsan és úgy próbáljuk meg beindítani. Fontos, hogy ez csak abban az esetben működik, ha az akkumulátor nincs teljesen lemerülve.

Végszó a bikázással kapcsolatban:

Amikor odafigyelünk az akkumulátorra és foglalkozunk is vele, akkor van esélyünk a hideg okozta indítási problémák megelőzésére. Ha beszerzünk egy ilyen zsebbikázót akkor ha le is merült akkor azzal be lehet indítani azonnal az autót (ha az a baja, hogy lemerült). Egy akkumulátor töltő is megoldás ha ráérünk órákig tölteni az autót. Illetve egy új akkumulátor a lehető legjobb megoldás ha sok a régivel a probléma. A betolásos módszer pedig hatásos de sok erős kéz, egy lejtő sem árt illetve egy nem teljesen lemerült aksi.

Milyen bikázási szolgáltatást nyújtunk mi?

Cégünknek megvan minden eszköze arra, hogy bebikázza az autóját / járművét. Mindezt Budapesten belül 7.000ft-os FIX áron. Pest megyében 100ft / km-es árat számítunk fel. Ha nem indul az autó akkor hívjon és mi máris indulunk. Abban az esetben ha nem is az akkumulátorral lenne a baj, végső esetben vontatni és szállítani is tudunk azonnal.
  • Pest megye minden településén vállalunk vontatást
  • Vontatni olcsóbb mint szállítani
  • 0-24 vontatás gyorsszolgálatot vállalunk
  • Olcsó és kiszámítható bikázás áraink
  • Budapest-ről indulunk
  • Az M3-mas autópálya 10 percre van tőlünk
  • Szakembereinknek nagyon sok vontatott jármű tapasztalata van